26 Temmuz 2016 Salı

Keçi yoğurdu / Keçi Loru

     

         Merhaba, biraz geciktim ama söz verdiğim gibi size Toprak için yaptığım keçi sütünden yoğurt ve lor peynirinin tarifini ekliyorum.
Doktoru açık keçi sütüne izin vermedi kapalı cam şişe pastörize süt kullandım. İlk denememi migrostan aldığım baltalı marka süt ile yaptım ama daha sonra Mado'nun keçi sütünü denedim daha çok memnun kaldım. Tadı bile daha bi başka geldi bana 🙊

Keçi yoğurdu için kullandığım malzemeler;
🍼 500ml mado keçi sütü
🍼 maya için babymix yoğurdun yarısı (doktoru babymixle mayalamamı söyledi)



Sütü serçe parmağın içerisinde yanmadan 5-6 saniye durabileceği sıcaklığa getirdim sonra yoğurdu ekledim karıştırdım ve kaplara bölüştürüp yoğurt makinesinin içerisine koydum 4-5 saat kadar beklettim (aslında daha çok durabilir ama benim uyumam gerekti sabaha kadar bırakıp ekşitmekten korktum 4 saatte yeterli geldi tuttu).



 Sonra kapaklarını kapatıp dolapta akşama kadar beklettim. Ve yoğurtlar hazır. Ben mayalarken yoğurt makinesi kullandım. Annem böyle hem zamandan tasarruf edeceğimi hem oldu mu olmadı mı endişesinden kurtulacağımı söyledi. Gerçekten öyle oldu eskiden kendimiz için fırında mayalardım. Böyle çok daha pratik oldu.
Kesinlikle minik kaplara ve oldukça az mayalayın çünkü kaşık değince sulanıyor. Ben 2-3 kaşık verdim sadece tadımdı. Ama bebeğin yiyeceği kadar porsiyonlara bölmek gerekli.




5. Ay kontrolünde doktoru ağzına artık biz kahvaltı ederken onunda ağzına labne sürmemi söyledi ama içime sinmedi bende lor denemesine giriştim oda keçi sütünden olmalı dedim.
Keçi sütünden lor için malzemeler;
-500 ml keçi sütü
-yine babymix veya limon

Sütü kaynattım sonra içerisine çeyrek limon suyu koydum baktım öyle internetteki fotoğraflarda gösterdikleri gibi kesilmedi dedim ben birazda yoğurt koyayım yarım pakette yoğurt ekledim. O ara telaşla annemi aradım oda keçi sütünden lor yapmak çok zor deyince baya bozguna uğradım ama dedim atmayacağım süzeceğim. İyice kaynattım soğumaya bıraktım sonra süzdüm ve oldu. Daha minik taneliydi ama süzülünce hepsi birleşti. Süzmek için tülbent bulamayınca Toprak'ın ağız mendilini kullandım.


Lordan çok az tattırdım yoğurt kadar olmasa da Toprak beğendi. Geri kalanını süt poşetlerine koyup kaldırdım 6. Aydan sonra kahvaltılarına ekleyeceğim.

 
Peynir altı suyu da çok faydalıymış onu da buz poşetine koyarak kaldırdım.


Hepsi oldukça pratik ve zaman almıyor. Gecikme için kusuruma bakmayın. Hepinize şimdiden kolay gelsin miniklerimize afiyet ve şifa olsun.




5 yorum:

  1. bizde 2 ay sonra geçiyoruz ek gıdaya tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canm öncelikle. Lorunun tam olarak kesilmeme sebebi limon ve kullandığın yoğurdun az gelmesi. Kesilene kadar eklemen gerekli. Limon yoğurt sirke ne ile kesiyorsan. Bu da dip not olsun ☺

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız için 🙏😊

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız için 🙏😊

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız için 🙏😊

    YanıtlaSil